ЈАВНИ ПОЗИВ за финансирање и суфинансирање Годишњих програма организација у области спорта са седиштем на територији општине Сремски Карловци за 2020. годину

На основу члана 67. Статута Општине Сремски Карловци („Службени лист општине Сремски Карловци“ број 7/2019) и члана 21. Правилника о одобравању и финансирању програма којима се задовољавају потребе и интереси грађана у области спорта у општини Сремски Карловци („Службени лист општине Сремски Карловци број  12 /2019), Општинско веће општине Сремски Карловци  расписује

Ј А В Н И   П О З И В

за финансирање и суфинансирање Годишњих програма организација у области спорта са седиштем на територији општине Сремски Карловци за 2020. годину

 

Предмет Јавног позива

Предмет јавног позива представља расподелу средстава опредељених Одлуком о буџету општине Сремски Карловци за 2020. годину (“Службени лист општине Сремски Карловци”, број 73/2019), ПРОГРАМ  1301-РАЗВОЈ СПОРТА И ОМЛАДИНЕ:

  • програмска активност 1301-0001- подршка локалним спортским организацијама, функционална класификација 810, позиција 124, економска класификација 481- дотације невладиним организацијама, у износу од 3.000.000,00 динара.

 

Овим Јавним позивом ће се, сходно члану 137. Закона о спорту („Службени гласник РС“ број 10/2016), суфинансирати годишњи програми којим се испуњавају следеће потребе и интереси грађана на територији општине Сремски Карловци:

  • подстицање и стварање услова за унапређење спортске рекреације, односно бављења грађана спортом, посебно деце, омладине, жена и особа са инвалидитетом;
  • организација спортских такмичења од посебног значаја за јединицу локалне самоуправе;
  • учешће спортских организација са територије јединице локалне самоуправе у домаћим и европским клупским такмичењима;
  • физичко васпитање деце предшколског узраста и школски спорт (унапређење физичког вежбања, рад школских спортских секција и друштава, општинска, градска и међуопштинска школска спортска такмичења и др;
  • делатност организација у области спорта са седиштем на територији општине Сремски Карловци које су од посебног значаја за општину Сремски Карловци;
  • едукација, информисање и саветовање грађана, спортиста и осталих учесника у систему спорта о питањима битним за одговарајуће бављење спортским активностим и делатностима;
  • периодична тестирања, сакупљање, анализа и дистрибуција релевантних информација за адекватно задовољавање потреба грађана у области спорта на територији општине Сремски Карловци, истраживачко-развојни пројекти и издавање спортских публикацаија;
  • унапређивање стручног рада учесника у систему спорта са територије општине Сремски Карловци и подстицање запошљавања висококвалификованих спортских стручњака и врхунских спортиста;
  • награде и признања за постигнуте спортске резултате и допринос развоју спорта.

 

Право учешћа на Јавном позиву

Право учешћа на јавном позиву имају организације у области спорта чије је седиште на подручју општине Сремски Карловци.

Спортски савез општине Сремски Карловци једини је овлашћени предлагач годишњих програма за спортске организације са седиштем на територији општине Сремски Карловци.

Спортски савез општине Сремски Карловци предлоге свог годишњег програма и предлоге годишњих програма организација у области спорта са седиштем у Сремским Карловцима  подноси у име тих организација.

Подносилац програма, којим се обезбеђује остваривање потреба и интереса грађана не може за финансирање истих активности да конкурише и за средства од другог нивоа власти у Републици Србији.

Носилац програма може бити само организација у области спорта која има своје седиште на територији општине Сремски Карловци.

Носилац програма мора да:

  1. буде уписан у одговарајући регистар, у складу са Законом;
  2. буде уписан у националну евиденцију у складу са Законом;
  3. искључиво или претежно послује на недобитној основи, ако Законом није другачије одређено;
  4. има седиште на територији општине Сремски Карловци;
  5. је директно одговоран за припрему и извођење програма;
  6. је претходно обављао делатност у области спорта најмање годину дана;
  7. испуњава, у складу са Законом, прописане услове за обављање спортских активности и делатности;
  8. је са успехом реализовао претходно одобрене програме;
  9. располаже капацитетима за реализацију програма;
  10. је члан одговарајућег надлежног националног гранског спортског савеза.

Носилац програма не може да:

  1. буде у поступку ликвидације, стечаја и под привременом забраном обављања делатности;
  2. има блокаду пословног рачуна, пореске дугове или дугове према организацијама социјалног осигурања;
  3. буде у последње две године правноснажном одлуком кажњен за прекршај или привредни преступ у вези са својим финансијским пословањем, коришћењем имовине, раду са децом и спречавањем негативних појава у спорту.

Носилац програма из члана 137. став 3. Закона, који се састоји у организовању великог међународног спортског такмичења из члана 163. Закона може да буде организација у области спорта која има сагласност прибављену, у складу са Законом, за организовање тог такмичења, односно организација у области спорта која је наменски и привремено основана за техничку организацију међународног спортског такмичења организација у области спорта, која има сагласност за организовање великог међународног спортског такмичења

 

Носиоцу програма неће се одобрити програм у поступку доделе средстава, ако је:

  • био у конфликту интереса;
  • намерно или с крајњом непажњом лажно приказао податке тражене у обрасцима за подношење програма или ако је пропустио да да све потребне информације;
  • покушао да дође до поверљивих информација или да утиче на Стручну комисију из члана 22. став 1. овог Правилника или на надлежне органе Општине током евалуационог периода или неког претходног поступка доделе средстава.

Носилац програма не може добијати средства из буџета Општине за реализацију својих програма две године од дана када је утврђено да је у потпуности ненаменски употребио одобрена средства за реализацију програма или својим пропустом није постигао у битном делу планиране ефекте програма.

Носиоцу програма не могу бити одобрена средстава за реализацију новог програма пре него што поднесе извештај о остваривању и реализацији одобреног програма, у складу са чланом 34. став 8. овог Правилника.

Организације у области спорта могу да подносе предлоге програма самостално или удружене са другим организацијама.

Организације које учествују у реализацији програма као партнери, и њихови трошкови прихватају се ако испуњавају исте услове који се примењују за носиоца програма.

Изјава о партнерству даје се на Обрасцу 11.

У случају партнерских програма, само једна организација биће одговорна за управљање одобреним финансијским средствима свих партнерских организација на програму, тако да мора имати унутрашњу организацију која ће омогућити такво финансијско пословање.

 

Програми

Критеријуми за вредновање програма 

 

Предлог програма мора да задовољава следеће критеријуме:

  1. да доприноси задовољавању потреба и интереса грађана у области спорта утврђеног Законом;
  2. да је у складу са Законом, стратегијом развоја спорта у Републици Србији, националним категоризацијама у области спорта и програмом развоја спорта у општини Сремски Карловци;
  3. да је у складу са четворогодишњим програмом развоја надлежног националног спортског савеза;
  4. да је у складу са спортским правилима надлежног националног спортског савеза;
  5. да је у складу са условима, критеријумима и циљевима наведеним у јавном позиву, код посебних програма;
  6. да се реализује на територији општине Сремски Карловци, односно у Републици Србији, осим програма припрема и учешћа на међународним спортским такмичењима;
  7. да има значајан и дуготрајан утицај на развој спорта у општини Сремски Калровци;
  8. да ће се реализовати у текућој години;
  9. да предвиђа ангажовање одговарајућег броја учесника у програму и потребне ресурсе за реализацију програма и да не постоји никаква сумња у могућност реализовања програма;
  10. да не постоји никаква сумња у могућност реализовања програма;
  11. да је обезбеђено најмање 10% од укупних трошкова програма из сопствених средстава или неког другог извора.
  12. да је, по правилу, предвиђено фазно финансирање програма.

 

При одобравању програма којим се остварује општи интерес у области спорта, приоритет имају програми који су структурне и развојне природе, а између програма организовања, односно учешћа на спортским приредбама, приоритет имају програми који се односе на спортске приредбе вишег ранга.

Садржина и квалитет програма мора бити таква да обезбеди успех програма, узимајући у обзир факторе које носилац програма може контролисати и факторе (ситуације, догађаји, услови, одлуке и сл.) који су неопходни за успех програма, али су у приличној мери или у потпуности изван контроле носиоца програма.

Спортисти, спортски стручњаци и друга лица ангажована на реализацији програма морају испуњавати услове за обављање спортских активности и спортских делатности утврђене Законом, а њихово ангажовање се мора вршити у складу са Законом.

 

Финансирање програма

Програми се финансирају, у целини или делимично и у висини и под условима који обезбеђују да се уз најмањи утрошак средстава из буџета јединице локалне самоуправе постигну намеравани резултати.

Програми се финансирају једнократно или у ратама, у зависности од временског периода за реализацију програма.

Потребе грађана из члана 137. став 1. тач. 1), 2) и 6) Закона имају приоритет при избору програма којим се задовољавају потребе грађана у области спорта у општини Сремски Карловци, односно други програми могу бити одобрени тек након што се задовоље потребе грађана из члана 137. став 1. тач. 1), 2) и 6) Закона.

 

Финансијски план (буџет) програма предвиђен предлогом програма треба да буде:

  1. остварив и објективан – да су планирани реални износи по свим изворима средстава и врстама трошкова;
  2. обухватан – да садржи све трошкове програма из свих извора финансирања и покрића свих планираних расхода;
  3. структуриран – да је тако формулисан да у потпуности прати захтеве прописаног обрасца за израду програма;
  4. уравнотежен – у односу на планиране трошкове;
  5.   тачан и реалан – без заокруживања износа по буџетским линијама и без погрешних цифара или збирова по редовима и колонама.

Једној организацији у области спорта не може се одобрити више од 20% средстава од укупне суме средстава буџета општине Сремски Карловци, предвиђених за финансирање програма развоја спорта, с тим да се трошкови програма којима се задовољавају потребе и интереси грађана у општини Сремски Карловци морају односити, по правилу, најмање 15% на активности повезане са спортом деце, осим када је то супротно природи предложеног програма, с тим да се активности повезане са спортом деце у програму обавезно дефинишу као посебна програмска целина…..

Финансијски план за реализацију програма састоји се из непосредних трошкова реализације програма у вези зарада и хонорара лица ангажованих на непосредној реализацији програма, материјалних трошкова и административних трошкова реализације програма (оправдани директни трошкови) и додатних оправданих трошкова носиоца програма (оправдани индиректни трошкови) који не могу бити већи од 15% од оправданих директних трошкова.

Наведени трошкови из претходног става признају се за:

  1. накнаде за рад лица која учествују у реализацији програма;
  2. за хонораре лица која учествују у реализацији одређене програмске целине програма;
  3. путовања и дневница лица која учествују у реализацији програма;
  4. куповину опреме и плаћање других услуга који су неопходне за реализацију програма и да су у складу са тржишним ценама.

Лица која су запослена код носиоца програма и ангажована, као учесници у програму не могу поред зараде добијати и хонорар за учешће у програму.

Оправдани директни трошкови морају бити неопходни за реализацију програма, стварни, детаљни и лако проверљиви.

Оправдани индиректни трошкови су прихватљиви ако не обухватају трошкове који су финансијским планом програма намењени непосредној реализацији неког дела програма.

Индиректни трошкови нису прихватљиви ако је носилац програма добио из буџета општине Сремски Карловци за свој рад одговарајућа средства по другом основу.

Неоправдани трошкови су нарочито: дугови и покривање губитака или задужења; каматна задужења; ставке које се већ финансирају из неког другог програма; трошкови куповине земљишта и зграда и капитална улагања, осим када је то неопходно за реализацију програма; трошкови губитака због промена курса валута на финансијском тржишту; трошкови отплате рата по основу раније закључених уговора (лизинг, кредит и сл.); куповина алкохолних пића, безалкохолних газираних пића, брзе хране и дувана; паркинг у земљи; животно осигурање; казне; куповина поклона, осим код организације међународних спортских приредаба и у складу са правилима надлежног међународног спортског савеза; „разно“, „евентуално“, „остало“ (сви трошкови морају бити детаљно описани у буџету програма).

Средства која организација или њени партнери улажу у активности на реализацији програма морају бити посебно наведена.

Оправдани трошкови морају бити базирани на реалним трошковима према врсти и подврсти трошкова (наведене јединице мере, број јединица и цена по јединици), а не на укупној суми, осим за трошкове путовања, дневница и индиректне трошкове.

Носилац годишњег програма дужан је да промет буџетских средстава врши преко посебног текућег рачуна за реализацију годишњег програма наведеног у предлогу програма, који ће се користити искључиво за средства која добија из буџета општине Сремски Карловци у складу са прописима којима се уређује пренос средстава из буџета.

 

Садржина  и квалитет програма

Предлози годишњих и посебних програма подносе се посебно за сваког носиоца програма и за сваку од области потреба и интереса грађана из члана 137. став 1. Закона.

Предлог програма садржи детаљне податке о:

  1. носиоцу програма;
  2. области потреба и интереса грађана у којој се остварује програм из члана 137 став 1. Закона;
  3. учесницима у реализацији програма и својству у коме се ангажују;
  4. циљевима и очекиваним резултатима, укључујући које ће проблеме програм решити и којим групама популације и на који начин ће програм користити;
  5. врсти и садржини активности и времену и месту реализације програма, односно обављања активности;
  6. томе како ће се вршити оцењивање успешности програма (вредновање резултата програма);
  7. финансијском плану (буџету) програма, односно потребним новчаним средствима, исказаним према врстама трошкова и утврђеним обрачуном или у паушалном износу;
  8. динамичком плану употребе средстава (временски период у коме су средства потребна и рокови у којима су потребна);
  9. начину унутрашњег праћења и контроле реализације програма и евалуације резултата;
  10. претходном и будућем финансирању носиоца програма и програма

 

У предлог годишњег и посебног програма уносе се одговарајући подаци о личности из члана 5. став 10. Закона,  лица која учествују у реализацији програма.

Предлози програма разматрају се ако су испуњени следећи формални критеријуми:

  • да је уз предлог програма достављено пропратно писмо у коме су наведене основне информације о носиоцу програма и предложеном програму (назив носиоца програма и назив програма, временско трајање, финансијски износ тражених средстава, област општих потреба и интереса грађана из члана 137. став 1. Закона) и које је потписало лице овлашћено за заступање предлагача, односно носиоца програма;
  • да је предлог програма поднет на утврђеном обрасцу (апликационом формулару), читко попуњеном, језиком и писмом у службеној употреби.
  • да је потпун, јасан, прецизан и да садржи веродостојне податке;
  • да је поднет у прописаном року.

 

Документација и начин доставе

PROPRATNO-PISMO

Finansijski plan sport organizacije 2020

Obrazac 11 – Izjava o partnerstvu

Obrazac 1-Predlog godisnjeg programa

Образац предлога програма и документација која се доставља уз предлог програма мора бити у потпуности попуњени и достављени у једној запечаћеној коверти/пакету, заштићеној од оштећења,  која могу настати у транспорту, препорученом поштом, куриром, или лично, на адресу општине Сремски Карловци.

Потребна документација:

  • пропратно писмо у коме су наведене основне информације о носиоцу програма и предложеном програму (назив носиоца програма и назив програма, временско трајање, финансијски износ тражених средстава) и које је потписало лице овлашћено за заступање предлагача, односно носиоца програма;
  • Решење Агенције за привредне регистре Републике Србије о регистрацији спортске организације
  • Попуњен образац број 1.
  • Одлука органа управљања о непрофитности организације
  • Копија потврде о чланству у националном гранском спортском савезу
  • Копија потврде националног гранског спортског савеза у којој лиги клуб наступа, односно у којој ће наступати у 2020. години, уколико конкурише са екипним резултатима, односно потврде о резултатима у претходном периоду, уколико конкурише са појединачним резултатима
  • Копија књиге евиденције чланова спортске организације, уговор са тренером који обавља стручно-педагошки рад у клубу, копију његове дипломе о стручној оспособљености и копију тренерске лиценце гранског спортског савеза у оквиру ког се спортска организација такмичи
  • Копија потврде гранског спортског савеза да се спортска организација налази у систему такмичења .
  • Изјава заступника спортске организације о висини месечне чланарине за 2020. годину
  • Програм такмичарских активности за 2020. годину

 

Предлог програма за који је послат у више коверата, тј. пакета, неће бити узет у обзир.

Предња страна коверте мора да садржи следеће податке:

1)         назив  програма,

2)         назив подносиоца програма,

3)         назив носиоца програма,

4)         адресу носиоца програма

5)         напомену: „Јавни позив – не отварати“

 

Комплетна конкурсна документација се може преузети лично на адреси писарнице Општинске  управе Општине Сремски Карловци, Спортског савеза општине Сремски Карловци и званичном сајту општине www.sremskikarlovci.rs

Када предлог програма подноси надлежни територијални спортски савез за општину Сремски Карловци, обједињено за свој програм и програме организација у области спорта, предлог програма треба да буде поднет засебно за сваког носиоца програма (посебан образац за сваког носиоца програма и за сваку од области потреба и интереса грађана из члана 137. став 1. Закона), уз подношење збирног прегледа свих предлога према носиоцима програма.

Спортске организације са седиштем на територији општине Сремски Карловци које учествују у спортским такмичењима у оквиру надлежних националних гранских спортских савеза, попуњавају и уз предлог годишњег програма достављају и попуњен Образац број 2 – упитник за  категоризацију спортских организација.

Обрасци се подносе непосредно на писарници Општинске управе Општине Сремски Карловци или путем поште на адресу: Општинска управа Општине Сремски Карловци, Комисија за оцену програма у области спорта у општини Сремски Карловци, Трг Бранка Радичевића број 1, у затвореној коверти, са назнаком: За Јавни позив за финансирање и суфинансирање Годишњих програма из области спорта у општини Сремски Карловци за 2020. годину-НЕ ОТВАРАТИ.

 

Све додатне информације се могу добити лично у просторији Спортског савеза општине Сремски Карловци или Одељењу за друштвене делатности Општинске управе Општине Сремски Карловци, канцеларија бр.24, телефонским путем на следеће бројеве: 063/527945  Анђелко Поповић, 021/685-3030 и 064/8249062 Наташа Свирчев, (од 8-14 часова) као и на e-mail: natasa.svircev@sremski-karlovci.org.rs

Рок за предају документације за суфинансирање Годишњих програма из области спорта у општини Сремски Карловци за 2020. годину је од 22. јануара до 06. фебруара 2020. године, а пријаве пристигле након тога неће се узети у разматрање.

Непотпуне и неблаговремене пријаве на јавни позив, пријаве упућене факсом или електронском поштом неће се разматрати.

Јавни позив биће објављен на званичној интернет презентацији општине Сремски Карловци www.sremskikarlovci.rs и огласној табли општине Сремски Карловци.

 

Начин одобравања програма и доделе средстава

Стручни преглед и оцену поднетих предлога, на основу Закона и Правилника врши  Комисија за оцену програма у области спорта којима се задовољавају потребе и интереси грађана у области спорта у општини Сремски Карловци и доставља Општинском већу предлог за одобравање програма. Комисија може да, за предлоге програма код којих постоји потреба за додатним информацијама или појашњењима или кориговањима, пре достављања предлога Општинском већу, тражи додатно објашњење или кориговање од подносиоца, односно носиоца програма.

Предлог програма Комисија оцењује према следећим критеријумима:

  • испуњеност формалних (административних) услова које треба да испуни предлог програма;
  • испуњење услова који се тичу подносиоца, односно носиоца програма утврђених Законом и овим правилником;
  • усклађеност циљева програма са потребама и интересима грађана у области спорта из члана 137. став 1. Закона, циљевима Националне стратегије развоја спорта у Републици Србији и циљевима Програма развоја спорта у општини;
  • вредновање квалитета предлога програма.

Приоритет при давању предлога Комисије за одобравање средстава имају програми који су боље оцењени према критеријумима тач. 3) и 4) и који обезбеђују да се уз најмањи утрошак средстава из буџета општине постигну намеравани резултати.

При давању предлога за одобравање програма којим се задовољавају потребе и интереси грађана у области спорта, Комисија мора водити рачуна да приоритет имају програми који су структурне и развојне природе, а између програма организовања, односно учешћа на спортским такмичењима, приоритет имају програми који се односе на спортска такмичења вишег ранга, у складу са Законом.

Са подносиоцем одобреног програма, у складу са Законом, председник општине закључује уговор о реализовању програма.

Председник општине закључује са носиоцем годишњег програма уговор за сваку од области  потреба и интереса грађана из члана 137. став 1. Закона, за коју је поднет предлог програма.

Ако се носилац одобреног програма не одазове позиву за закључење уговора у року од осам дана од дана пријема позива, сагласно Закону, сматраће се да је одустао од предлога програма.

Ако су носиоцу програма за реализацију одобреног програма додељена мања средства од средстава наведених у финансијском плану програма, носилац програма је обавезан да пре закључења уговора о реализовању програма усклади финансијски план програма и план реализације програмских активности са висином додељених средстава и одобреним активностима на реализацији програма, и да достави Општинском већу допуну, односно измену предложеног програма усаглашену са висином одобрених средстава.

Одобрени износ средстава за реализацију програма преноси се организацији која реализује програм у складу са уговором и одобреним квотама буџета општине.

 

 

Република Србија

Аутономна Покрајина Војводина

Општина Сремски Карловци

ОПШТИНСКО ВЕЋЕ                                                                         ПРЕДСЕДНИК

Број: 66-1/2020-I/1

Дана: 21.  јануара 2020. године                                                       Ненад Миленковић, ср.

Сремски Карловци